Minirecital marketingu digital

Marketing Medyczny News
2022-02-24

Trudno dzisiaj uwierzyć w to, że ktoś może nie wiedzieć, czym jest marketing cyfrowy. W myśl jednak zasady, która mówi, że to, co dobre, należy powtórzyć, prezentujemy kilka kluczowych naszym zdaniem zagadnień skorelowanych z digitalową formą uprawiania marketingu.

Digital marketing
to zbiór wszystkich aktywności, które zostają podejmowane w sieci i mają na uwadze budowanie świadomości o ważnym dla nas produkcie czy usłudze. Dlaczego ta forma promocji jest obecnie tak popularna? Za sprawą internetu. Z roku na rok jego użytkowników przybywa i na tę chwilę liczba ta oscyluje w granicach aż 5 miliardów! W związku z tym, że co druga osoba na planecie ZIemia jest on-line, fakt ten postanowili wykorzystać właśnie marketingowcy. Tradycyjne kanały promowania poszły w odstawkę na rzecz nowych, wirtualnych narzędzi.

W jaki zatem sposób korzystać z dobrodziejstw XX wieku? Segmentów, na których możemy popularyzować ważne dla nas materiały, nie brakuje. Służą temu strony internetowe, blogi, media społecznościowe, ale też kampanie reklamowe czy e-mailingowe

Jakie zalety daje nam internet? Możemy w łatwy sposób dotrzeć do określonych odbiorców i, jak już zostało wspomniane, edukować ich na tematy związane z naszą marką. Tym samym tworzymy albo rozbudowujemy posiadaną już bazę potencjalnych klientów. Digital marketing służyć ma również zacieśnianiu więzi z nimi i przyciąganiu ich atencji.

Jakie formy działań zna współczesny marketing cyfrowy? Jest ich naprawdę wiele. Warto wymienić między innymi choćby content, social media czy e-mail marketing, odpowiednio: marketing treści, w mediach społecznościowych czy za pomocą kampanii mailingowych. Digital marketing posługuje się również tzw. reklamami natywnymi (czyli dopasowanymi do stylu strony, na której się wyświetlają, dając poczucie, że są integralnym elementem jej zawartości) czy automatyzacją czynności marketingowych, mający na celu usprawnienie całej strategii promocji. 

Słowem wstępu do obszernej kategorii tematycznej: to najbardziej podstawowe informacje, o których powinieneś wiedzieć. 

 

Piśmiennictwo

Beyer K.: Marketing online następcą marketingu tradycyjnego. “Studia i Prace WNEiZ US” 2018, nr 52, s. 9–20.